DOPRAVNÝ ÚRAD
- Aktuálne informácie
- Piloti
- Technici údržby lietadiel
- Riadiaci letovej prevádzky
- Palubní sprievodcovia
- Ostatný personál (Palubní inžinieri, Dispečeri leteckej prevádzky, Leteckí navigátori)
- Examinátori
- Výcvikové organizácie
- Zdravotná spôsobilosť
- Časté otázky a odpovede / FAQ
- Hlásenie udalostí
Časté otázky a odpovede / FAQ
Je možné uznať hodiny nalietané aj na iných ako EASA certifikovaných lietadlách, pre plnenie niektorých požiadaviek nariadenia Komisie (EÚ) 1178/2011?
Z ustanovenia AMC1 FCL.140.A; FCL.140.S; FCL.740.A(b)(1)(ii) Recency and revalidation requirements vyplýva, že pre plnenie požiadaviek na rozlietanosť uvedených v ustanovení FCL.140. a FCL.140.S a pre plnenie požiadaviek na predĺženie kvalifikačnej kategórie uvedených v ustanovení FCL.740.A(b)(1)(ii) je možné uznať hodiny nalietané aj na iných ako EASA certifikovaných lietadlách, pokiaľ sú splnené požiadavky uvedené v bode AMC1 FCL.140.A; FCL.140.S; FCL.740.A(b)(1)(ii) Recency and revalidation requirements a bode FCL.035 (4). najmä však
- príslušný letún alebo turistický motorový klzák (TMG) patria do rovnakej kategórie a triedy ako lietadlá uvedené v časti FCL, v prípade ktorých sa hodiny letu majú započítať;
- lietadlo zodpovedá definícii a kritériám príslušnej kategórie, triednej a typovej kvalifikačnej kategórie lietadla podľa časti FCL.
Definície možno nájsť v ustanovení FCL.010 nariadenia (EÚ) č. 1178/2011, napr.
„Letún“ znamená motorové lietadlo ťažšie ako vzduch, pri ktorom vztlak potrebný na let vykonávajú aerodynamické sily na krídlach, ktoré sú v danej konfigurácii voči trupu lietadla nepohyblivé.
Nálet na lietadlách, ktoré nespĺňajú požiadavky uvedené v tomto bode nie je možné uznať.
Zároveň nie je možné tento nálet uznať na iné účely, napr. nálet potrebný na vydanie ATPL alebo na vydanie iných kvalifikačných kategórií.